Het Corona virus en nu?

12 maart 2020 - Đắk Ya, Vietnam

2 jaar zijn we bezig geweest meer het voorbereiden van onze reis. Op 21 december vertrokken we en begon ons grote avontuur. Niet wetende dat 3 maanden later alles anders zou zijn. We hadden een globale planning/route in ons hoofd. En tot dusver klopt die helemaal.

Maar al eerder, los van het virus, besloten we de route aan te passen. Na Vietnam stonden Japan, Filipijnen en Australië op de planning. Maar al snel hadden we deze geskipt. Bij het zoeken en inlezen kregen we bij Japan een steeds minder leuk gevoel door de hotels, de prijzen en strenge regels en Japan verdween dus van ons lijstje.
Na vele reisdagen merkten we dat we onze reisdagen zo beperkt mogelijk wilden houden. Als je naar de Filipijnen gaat heb je veel reisdagen door alle eilandjes en daar hadden we eigenlijk geen zin in en dus verdween deze ook van het lijstje. Australië stond voor 2 weken gepland, dit vonden we eigenlijk zonde. 2 weken is veel te kort voor dit land en dus besloten we dit land ook over te slaan.
Maar waarheen dan? Al snel hadden we besloten dat 3 maanden Azië wel voldoende was en dat we behoefte hadden aan weer wat meer westers. En dus was daar de keuze om naar Amerika te gaan. Een roadtrip met eigen auto door west Amerika. Hoe gaaf! En dus boekten we tickets voor 10 april, na de Formule 1 en de Halong Bay tour. Een prachtig vervolg voor deze reis en totaal anders.

Maar toen kwam daar een virusje voorbij, wat begon in China en zich inmiddels heeft verspreid over de hele wereld. Op dit moment zijn we in Vietnam en alles in het noorden is nu op slot. Het reizen wordt op deze manier een stuk minder leuk. Vandaag of morgen komt er een definitief antwoord of de F1 doorgaat. Maar eigenlijk weten we al dat dit niet gaat gebeuren. En dus willen we zo snel mogelijk uit Vietnam. Dus dat betekent ook weer van alles regelen... ik heb de hele nacht wakker gelegen, allerlei scenario’s spelen door mijn hoofd. Ik ben een denker, maak we druk, ga piekeren, word somber totdat ik het niet meer zie zitten.

Zo ook vanmorgen. Na weer het nieuws gelezen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat we maar gewoon naar huis moesten gaan en daar maar gewoon weken binnen zouden moeten blijven totdat alles overgewaaid zou zijn. Maar met dit plan was Mark het bepaald niet eens. Mark is een doener en zoekt naar oplossingen. Naar huis gaan is echt geen optie in zijn ogen. En ergens heeft hij ook wel gelijk. Europa is op dit moment ook niet de beste plek om te zijn, maar waar wel kan je denken.

Zodra we bericht hebben over de F1 zullen we de tickets omboeken en zo snel mogelijk richting Amerika vliegen. We zien daar dan wel weer verder.

Nog steeds een beetje down, maar ik sta achter het plan. We laten ons niet gek maken en gaan deze reis afmaken. We zijn er niet voor niets zo lang mee bezig geweest en deze kans krijgen we nooit meer. Dus (vooral ik) ga proberen weer te genieten en me niet al te druk te maken. Soms ben ik best jaloers op Mark die zich niet druk maakt en oplossingen zoekt en de kinderen die nog zo lekker onbezorgd zijn.

Keep you up to date!

Veel liefs Debbie

1. Jantine Wauters:
    12 maart 2020
    Je hebt niet voor niets Mark uitgekozen hè? Goede keus Amerika, daar ben je wel even zoet..prachtig daar 😀
  2. Floor:
    12 maart 2020
    Australië bezoeken, alleen dan langer dan 2 weken?? Of nieuw-zeeland, het is echt prachtig daar en nu nog rustig qua Corona. Als je naar Amerika wil gaan, misschien idd snel doen, voordat ze daar echt alles op slot gooien. Succes met alle beslissingen!
  3. Manita Vilain:
    12 maart 2020
    Jeetje, ik snap je gepieker hoor!!! Ik zeg Australië en Nieuw Zeeland. Mega gaaf!!!!! Daar is het nu mooi weer en toplanden voor de kids. Succes met alles, het regelen en bedenken. Blijf vooral positief Debbie.
    Groetjes Manita
  4. Pablo:
    12 maart 2020
    Wat een ingewikkelde puzzels hebben jullie! Vanochtend kwam het nieuws dat de VS een inreisverbod hanteren voor Europeanen inclusief Nederlanders. Er bestaat ook een risico dat je ergens in isolatie moet. Is het een idee om inderdaad naar een afgelegen natuurschoon te gaan, weg van grote groepen mensen en corona problemen?
  5. P. Spruijt:
    12 maart 2020
    Snap dat van australie niet helemaal. Als 2 weken te kort is, ga je toch gewoon (wat) langer daar naartoe. Of snap ik het echt niet? Ik sluit me aan bij pablo. Idd dat soort berichten! F1: afwachten, maar steeds meer “evenementen” worden wereldwijd afgelast. Probeer toch maar je reis (in aangepaste vorm, eventueel) voort te zetten! Wat moet je in europa doen; corona volop! Tenslotte: die mark lijkt me geen verkeerde!