Eerste blog - We zijn begonnen

29 januari 2019 - Den Haag, Thuis, Nederland

He allemaal,

Allereerst wat leuk dat jullie je allemaal hebben aangemeld voor reislogger. Via deze site zullen we jullie op de hoogte houden tijdens onze reis en kunnen jullie lekker meegenieten.
Maar omdat het nog niet zover is, zullen het nu eerst de verhalen van onze voorbereidingen zijn.

In juli 2017 hebben we besloten deze reis te gaan maken. We hadden het er al vaak over gehad en tijdens onze vakantie in Turkije hebben we toen een datum geprikt. Dat werd dus december 2019, 2 1/2 jaar later pas.

Wat doe je dan in de tijd dat je eigenlijk nog niets kunt doen. Dromen, praten, googelen, mensen ontmoeten en gesprekken voeren op school. Het belangrijkste voor ons was dat de scholen van Dani en Mick zouden meewerken. We hebben 2 fijne gesprekken gehad en beide directeuren zijn ontzettend enthousiast en staan onze plannen niet in de weg. Ze zullen ons meehelpen in het schoolplan voor onderweg en na de reis mogen ze beide weer terugkomen op school. Geduld was het woord en dat was best moeilijk, maar eigenlijk is de tijd best snel gegaan. Nu is het eindelijk januari 2019 en kunnen we concreet aan de slag.

Voor diegene die nog niet precies weten hoe onze route is, hierbij:

We starten in Dubai en Oman, vervolgens gaan we naar Singapore, Maleisië, Thailand, Cambodja, Vietnam, Japan, Filipijnen, Australië en Fiji. Dit is een globale route en alles kan nog veranderen. We boeken alleen een enkeltje naar Singapore en vanaf daar staat eigenlijk alles open. We willen vooral de vrijheid voelen, het gevoel dat we zelf kunnen bepalen wat we doen en waar we heen gaan. Vinden we het ergens fijn, dan blijven we en als we het niet leuk vinden, gaan we gewoon weer lekker door.

Vandaag zijn de tickets geboekt, dat voelt echt fantastisch. Het is nu echt aan het worden.

We vliegen op 21 december naar Dubai, waar we 22 december aankomen. Als het goed is staat daar onze huurauto klaar en rijden we naar Oman. We zullen dan 1 nacht in Muscat verblijven, waarschijnlijk een beetje bijkomen en besef krijgen van wat er gaat gebeuren. Op 23 december gaan we voor 1 nacht de woestijn in, waar we zullen overnachten in een tent. Vanaf 24 december tot 30 december zijn we dan in Muscat en vanuit daar gaan we met de auto op pad. Op 30 december rijden we terug naar Dubai, waar we oud en nieuw vieren en op 2 januari vliegen we naar Singapore. Hier zal onze Azië reis starten en het echte avontuur beginnen, aangezien de eerste 12 dagen toch wel aardig gepland zijn haha.

De komende 10 maanden zullen we nog veel moeten uitzoeken en regelen, maar het begin is er. De echte voorpret kan beginnen en dat voelt toch wel heel lekker.

Veel liefs van Debbie

1. Martin:
    Haast niet jaloers hoor nu al #waaromvolgikditblogookalweer?? 🤔
  2. Ursula:
    29 januari 2019
    Hahaha duurt lang 😀🤣😉 nu kun jeecht zeggen dit jaar
  3. Jelle en Nadine:
    Klinkt geweldig!
    Nog 10 maanden voorpret!

Succes met alle voorbereidingen.
  4. Roy en kim:
    29 januari 2019
    Het moet toch wel een gaaf gevoel zijn om nu eindelijk de eerste tickets te hebben geboekt!