Ko Tao en Bangkok

15 februari 2020 - Bangkok, Thailand

Wauw, wat een eiland. Ko Tao is echt ons eiland. Je vindt hier prachtige witte stranden met kraakhelder water, precies waar we dol op zijn. We verbleven hier 5 dagen en hebben voor deze dagen een scooter gehuurd. Nou was dat voor mij (Debbie) weer een hele uitdaging aangezien Ko Tao een nogal heuvelachtig eiland is. Ik ben natuurlijk niet zo held en dus moest ik me weer even over wat hobbels heen zetten, maar uiteindelijk heb ik ook de enge wegen gereden.

We zijn naar Shark Bay, Ao Leuk, Ko Yang Nuan en Sairee beach geweest. Ook hebben we een boottochtje rondom het eiland gedaan. Mark snorkelt graag, maar helaas waren deze dagen niet goed genoeg om te snorkelen. De zee was nogal wild, waardoor het onder water niet helder was en er was heel veel plankton. Maar toch hebben we best leuke visjes gezien en zelfs een zeeschildpad.

Onze villa was ook echt top. Bovenop een heuvel met een prachtig uitzicht. Omdat de villa nogal afgelegen lag, hebben we elke avond eten laten bezorgen. Dit was echt ideaal en zo konden we nog meer van het huisje en de plek genieten. De kinderen vonden de weg overigens geweldig naar de villa toe. Mick zat bij Mark achterop en Dani bij mij. Mark en Mick gingen ook iets sneller dan wij en wij kwamen dan een half uur later rustig aan puffen haha.

Na 5 dagen was het helaas tijd om afscheid te nemen. Als het 5 graden koeler was geweest en de weg recht hadden we dit huisje zo overgekocht. Maar helaas... het was tijd om de ferry te pakken naar Chumpon. Hier hadden we een overnachting voordat we naar Bangkok verder zouden gaan. In het hotel zouden we de bus regelen voor de volgende dag, maar omdat het een lang weekend vrij was voor de Thai was alles vol. Uiteindeljk hebben we een mini-van kunnen regelen en zijn we alsnog de volgende dag naar Bangkok gereden.

Al bij aankomst hadden we een goed gevoel, ondanks dat we net 7 en een half uur in een busje hadden gezeten. Het hotel zag er top uit en ook de omgeving van het hotel was leuk. Allemaal kleine straatjes met restaurantjes en winkeltjes, heel gezellig! Na het eten zijn we wel meteen ons bedje in gegaan, maar wel met laptop en uitzending gemist van de finale van “heel Holland bakt”.

De volgende dag hebben we in de ochtend een tuk tuk stadstour gedaan met boottochtje. Best geinig. We hebben wat tempels bezocht, net als 2 fashion stores en juwelier. Uiteraard zou je bijna zeggen. De tour is super goedkoop, omdat zij zelf de benzine niet hoeven te betalen. Zij kunnen stempels verdienen als ze toeristen bij de winkels brengen en dus moesten wij er ook aan geloven. Op een gegeven moment hebben we gezegd dat het wel oké was en dat we terug wilden naar het hotel, want hij bleef maar vragen of we nog naar een horlogewinkel, een pakkenwinkel etc wilden, allemaal voor een extra stempel.

Na deze best geinige ochtend zijn we gaan lunchen en ‘s middags zijn er naar het 3D museum “Art in Paradise” geweest waar we echt een superleuke middag hebben gehad. Zie foto’s en filmpje later. Toen we het museum uitliepen, kwamen we langs een bowlingcenter... ach ja waarom niet en dus hebben we 1 game gebowld, dat kan hier namelijk. We waren de enige vier op de baan en met 16 man personeel werd alles voor ons gedaan. Onze bowlingschoenen werden gedragen, onze drankjes ingeschonken en er werd zelfs geklapt als we een goede beurt hadden gegooid. Superleuk om mee te maken.

De tweede dag in Bangkok hadden we een auto gehuurd. Mick zijn wens was om naar een groot waterpark te gaan tijdens de reis en de goedkoopste manier om er te komen was met een huurauto. En dus kan Mark weer een plaats toevoegen aan zijn riisteden, denk wel dat dit de leukste plaats was om te rijden, want wat een drukte hier. De mannen hebben zich prima vermaakt deze dag en ik ook met boek en ligbed (superheld mom).

De derde dag hebben we ‘s ochtends een fietstour door Bangkok gemaakt. Deze begon al om 8.00 en dus ging om 6.00 het wekkertje. Dat was best even vroeg, maar de tocht maakte alles goed. Wat hebben we een superleuke ochtend gehad. Met leuke gidsen reden we door de smalle straatjes van Bangkok en kwamen we op plaatsen waar we nooit zouden komen. Echt een geslaagde ochtend!

’s Middags hebben we lekker bij het zwembad gelegen, waar steeds meer Russen kwamen te liggen. Op dit moment zijn er weinig Chinezen, wat prima is, maar komen we wel veel Russen tegen. Ook niet altijd fijn.

De laatste dag was onze vertrekdag. We zouden de trein, die twee keer per dag rijdt, pakken en kozen voor de tweede trein van 13.55 uur. Zo konden we nog lekker rustig ontbijten, de tassen inpakken en nog iets voor school doen. Dit was er de laatste dagen iets bij ingeschoten.

Uiteindelijk kwamen we om 12.00 uur aan op het station, waar we dus toch nog even moesten wachten. Maar dat vertel ik later in mijn volgende blog.

Voor nu weer een mooie week gehad op Ko Tao en supertoffe dagen in Bangkok. Ik kan wel zeggen dat we er een nieuwe favoriete stad bij hebben.

Veel liefs Debbie

1. Eddy van der Heiden:
    15 februari 2020
    Wat gaaf om jullie mooie verhalen te lezen. In ieder geval hebben jullie het naar de zin. Lijkt me ook wel gaaf om op zo'n scooter te rijden in zo'n mooi landcshap.
  2. Jantine Wauters:
    15 februari 2020
    De villa kopen was dus niet een topplan, maar wat langer blijven had toch wel gekund? Of hebben jullie stiekem toch een strakke reisplanning 😝😜
  3. Bas:
    15 februari 2020
    Weer een mooi verslag en foto's!
  4. P. Spruijt:
    15 februari 2020
    Ziet er niet uit als “het einde van de wereld”, dus niks voor floortje dessing. Lijkt me iig goed toeven, oa in zo’n villaatje. Beetje achter met lesgeven? Stuur wel een leerplichtambtenaar op af. Lijkt me sterk dat er niet één te vinden is om daarnaar toe te gaan! Hoe dan ook: veel plezier verder.
  5. Peter van Leeuwen:
    16 februari 2020
    Niet te geloven....... Pfffff!.
  6. Jelle en Nadine:
    17 februari 2020
    Wat heerlijk jongens! Dit klinkt als genieten. Veel plezier verder!

Groetjes,
    Jelle, Nadine, Jent en Mats