Ko Chang

26 februari 2020 - Koh Chang, Thailand

De afgelopen 5 dagen zijn we op Ko Chang geweest, een eiland ten zuid oosten van Bangkok. Na 1 overnachting daar reden we de volgende dag met de mini van in 8 uur naar Ko Chang. Hier kwamen we in een geweldig resort terecht en al gauw besloten we deze 5 dagen als vakantie te beschouwen. We zijn het hotel dat ook alleen uitgeweest om naar de kapper te gaan, te wassen, te eten en geld te wisselen. We hadden een super mooie kamer met zwembad, het ontbijt was de beste tot nu toe (bruin brood met echte kaas en salami), een heerlijk strand voor de deur waarbij je zo het zwembad in kon duiken. Ach ja dan hoef je je hotel ook helemaal niet uit en we hadden de afgelopen weken al genoeg gedaan vonden we. Dus we hebben lekker bij het strand gelegen of de dag op de kamer doorgebracht bij ons zwembad. Dit hotel hadden we ook geboekt omdat het mijn verjaardag deze week was. En de afspraak die we hadden gemaakt was dat als er iemand jarig was we iets luxer zouden overnachten. Op mijn verjaardag hebben we gechilled, gezwommen, gekanood en gegeten bij het restaurant met taart als dessert. Een prima dag om je verjaardag te vieren.

We hebben dus niet veel gezien van het eiland, maar wel zagen we als we gingen eten de olifanten ik kleine hokjes langs de weg staan. Wat een naar gevoel kregen we hiervan en er zijn nog steeds mensen die een ritje maken of op de foto gaan. Zo een spijt dat we dit jaren geleden ook zelf hebben gedaan.  Wat ook opviel buiten het hotel was dat het zo ongelofelijk rustig is op het eiland. Je merkt dat het toerisme daalt, waarschijnlijk door het Corona virus. Voor ons heerlijk, maar voor de mensen die hier wonen en leven verschrikkelijk. Zij verdienen op deze manier bijna niets.

Na dit eiland was het de bedoeling om weer terug te gaan naar Bangkok, daar te overnachten en de volgende dag de bus te pakken naar Cambodja. Maar 2 lange reisdagen zagen we echt niet zitten. We zagen al snel hier op Ko Chang de travel agency’s die ook busjes hadden direct door naar Siem Reap. Dus was de keuze snel gemaakt en gaan we de 27ste in 1 dag van hier naar Cambodja. Gelukkig konden we bij het hotel in Siem Reap 1 nacht eerder terecht en was dit ook weer prima geregeld. Alleen nog even geld wisselen, want bij de grensovergang zien ze graag dollars. Dus Mark en ik de laatste dag naar de bank (kwartier van ons hotel) terwijl Dani en Mick op de kamer schoolwerk aan het maken waren. Aangekomen bij de bank vroegen ze om een paspoort en die hadden we dus niet bij ons. Konden we mooi weer terug naar het hotel en toen ben ik (deb) maar weer alleen terug gegaan naar de bank. Dat was wel even wat minder, maar oké we hadden het wel echt nodig en is nu dus ook geregeld. Ik ben benieuwd hoe het morgen bij de grensovergang gaat, we lezen nogal veel over scams.

We hebben in ieder geval een heerlijke, luie vakantie gehad hier en nu zijn we klaar voor ons volgende avontuur in Cambodja. Hier zijn we overigens maar 5 dagen, we gaan hier alleen de tempels van Angkor Wat bekijken, voordat we doorvliegen naar Vietnam op 3 maart.

Veel liefs Debbie

Wist je dat (over 6 weken Thailand):

- We dol zijn op de verse fruitshakes hier (Dani vooral op de bananenshake)

- Debbie gek is op mango stickie Rice

- De Thaise mensen heel vriendelijk zijn, maar bijna geen woord Engels spreken

- Het soms echt te warm was

- Dani en Mick heel goed aan school werken

- Bangkok onze favoriete stad in Azië is

- We niet meer kunnen tellen hoeveel massages we hebben gehad

- We met het vliegtuig, de bus, de taxi, de scooter, de tuktuk en de fiets hebben gereisd

- Het vervoer altijd stipt op tijd is, ook al verwacht je dat hier niet

- Je hier nooit tegelijk het eten krijgt en je dus bijna altijd apart eet

- We een olifant in het wild hebben gezien

- Dani en Mick heerlijk samen kunnen spelen en papa en mama dan tijd samen hebben

- De bedden in Thailand heel hard zijn

- We heel veel de 7/11 zijn geweest

- We heel veel pizza en pasta hebben gegeten en af en toe Aziatisch

- We Ko Samui het minst leuke eiland vonden

- De reisdagen erg vermoeiend zijn, maar wel soepel verlopen

- We twee waterparken hebben bezocht

- Er nog 3 filmpjes aankomen van Thailand, maar de WiFi erg traag is.

- We hebben genoten van 6 weken Thailand, maar het tijd is om door te gaan.

1. Bas:
    26 februari 2020
    Hop.en go. Thanks voor een update!
  2. Manita Vilain:
    Wisten jullie dat..........
    De Kiwi’s genieten van jullie reisverslagen.
    Jullie een top familie zijn
    Dat dit de beste levenslessen zijn voor jullie kids.
    En we nog meer gaan lezen van jullie belevenissen. Kus van Manita
  3. Kim en Roy:
    26 februari 2020
    Leuk verhaal weer. Zeker de wist je datjes! Heerlijk verder genieten jullie! 😘😘😘
  4. Jantine Wauters:
    28 februari 2020
    Zat me net af te vragen na vorige verhaal of jullie ook nog aan chillen deden, krijg ik dit te lezen 😊heel goed! 👍🏻